Translate

poniedziałek, 17 czerwca 2013

Post kulinarny na szybko- jako mały przerywnik w nauce

Witam kochani,
ostatni tydzień spędziłam na pilnej nauce do egzaminu licencjackiego klęłam przy tym i plułam sobie w brodę, że nie zabrałam się za to wcześniej, no ale cóż... W tym tygodniu moje dni będą wyglądać tak samo, gdyż to już w sobotę czeka mnie egzamin. Przez te dwa tygodnie (nie licząc wyjścia na wesele koleżanki) praktycznie odcięłam się od świata, a moim codziennym strojem jest koszulka i spodenki, które niegdyś używałam na w-fie.... Już mi brakuje wyjść do ludzi i jakiegoś fajnego stroju, ale muszę przeżyć ten ciężki czas. Właśnie zajadam się obiadkiem i postanowiłam coś tutaj naskrobać, a żeby nie było nudno to dziś mały akcent kulinarny... No właśnie ja bardzo lubię gotować, a szczególnie testować jakieś nowe ciekawe dla mnie przepisy i ostatnio wpadł w moje ręce przepis na placuszki z cukinii, gdy go tylko zobaczyłam przypomniało mi się jaka pyszna jest cukinia i od razu naszła mnie ochota na owe placuszki :) Właśnie skończyłam się nimi zajadać, a wam chcę przekazać przepis, a może akurat którejś  z was przypadnie go gustu. Do placuszków podałam zwykłą sałatę z pomidorkami papryką i sosem sałatkowym pomieszanym z oliwą, ostatnio to moja ulubiona sałatka do obiadów z racji tego, że dziadek ma już na działce pyszną własną sałatę i ciągle dostarcza mi nowe porcje owej sałaty :)
Placuszki wyglądają tak :

Jak już je usmażyłam to uprzytomniłam sobie, że niepotrzebnie obierałam cukinie, bo placuszki by miały ładne zielonkawe elementy kolorystyczne, ale trudno następnym razem tak zrobię :)
Wiadomo, że jak każde placuszki robione z mąki mają trochę kalorii, ale na pewno są zdrowsze o placków ziemniaczanych, a poza tym smażyłam je na oliwie. Podałam z samą sałatą bez mięsa także myślę, że zbytnio nie nagrzeszyłam :)

Oto przepis dla zainteresowanych (źródło: kropka TV)

potrzebujemy :
100g mąki
50ml mleka
2 jajka
300g cukinii
zioła prowansalskie (ja nie miałam, więc nie dodałam)
sól i pieprz
oliwa do smażenia


  • Mąkę przesiać do miski, wbić jajka i delikatnie wymieszać. Dolać mleko i wyrobić ciasto na delikatną masę.
  • Umyć i zetrzeć na tarce cukinie (na grubych oczkach) Dodać ją do ciasta doprawić przyprawami i lekko wymieszać.
  • Placuszki smażyć na rozgrzanej na patelni oliwie, aż się zarumienią


Do placuszków podany był przepis na dip czosnkowy, sama go nie robiłam, ale wam podam:
2 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu
ząbek czosnku
sól i pieprz

Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy z jogurtem i majonezem, następnie doprawiamy przyprawiamy i polewamy nim ciepłe placuszki

Smacznego !

A tak poza tym ostatni egzamin ten z Ochrony Własności Indywidualnej zaliczyłam na 4! Zawsze mogłoby być lepiej, ale z tej oceny też jestem zadowolona :)

Na koniec dodaje jeszcze jedno zdj z wesela z moimi towarzyszkami weselnych zabaw :)

A to może na koniec jeszcze kilka zdjęć z warsztatów z pilotażu i przewodnictwa, które odbyły się dwa tygodnie temu Berlin/Schwerin
Stacja przystankowa w drodze do Berlina :)
Ja miałam specjalne miejsce z kąciku zabaw dziecięcych :)
Nasz super fotka w windzie, która wiozła nas na wieże ruin kościoła w Berlinie :)
Ja w roli przewodnika po mieście Schwerin, właśnie opowiadam grupie o przepięknej gotyckiej katedrze pw.  NMP

No tak miało być krótko, a tu mi się na wspomnienia zebrało :) Chyba próbuje odsunąć naukę na bok :) Ale już uciekam do notatek, bo czas goni :)
Pozdrawiam :*

5 komentarzy:

  1. uwielbiam wszelkiego rodzaju placuszki, racuszki i inne takie!:)
    p.s. zapraszam do mnie na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymam kciuki, żeby Ci jak najlepiej poszło na egzaminie licencjackim ;)
    a placuszki wyglądają przepysznie, może kiedyś się skuszę i sama takie upichcę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mm, ale bym zjadła;) pychotka!
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń